Dag 1 - om mig

Tja..Jag tycker det inte är så kul att skriva om mig själv,
ägnar hellre tid åt andra men jaja.
Den 6 juli 1997 kom en flicka till världen,
den flickan fick namnet Elin Elisabeth Holmberg.
Elisabeth heter min mamma och därför fick jag det mellannamnet.
Min mamma betyder även allt för mig,
även om hon har varit sjuk större delen av mitt liv.
Men det kanske ni förstår att jag inte vill ta i bloggen!
Min barndom har varit underbar om jag verkligen tänker efter.
Jag hade kanske inte så många vänner men de växte fram under åren.
Hade även en bästa vän jag inte klara mig utan, Elin Aronsson.
Vi har gled isär lite, men är fortfarande bra vänner & det är jag glad över.
Min familj består av min mamma, pappa & min bror.
Min mamma och pappa skiljdes när jag var 6 år och
min pappa flyttade ifrån huset där vi bodde till ett radhus.
Och några år senare flyttade även min mamma till en lägenhet.
Jag har bott i Göteborg hela mitt liv och jag skulle inte kunna tänka mig att flytta
härifrån, eller iallafall inte nu.
När jag har mina underbara vänner här osv.
Inte för att jag vill skryta eller så, men jag har alltid varit rätt bra i skolan.
Men efter förra sommaren började jag i sjuan och mina betyg har rasats.
Men jag har bestämt mig att till åttan ska jag bättra mig igen!
I våras flyttade även min pappa till ett nytt hus med hans flickvän.
Har tyckt det varit jättejobbigt att flytta och kan inte ljuga
och säga att jag trivs här. Därför bor jag hellre hos min mamma.
När jag började ettan började jag i Grevegårdsskolan.
Där trivdes jag mycket och vi var den bästa klassen!!
Hade alltid roligt och sånt. Kände alla!
Vi var som en familj men i sexan hände plötsligt det ofattbara.
Vår skola skulle rivas. Jag har fortfarande inte kommit över det än..
Men vi blev flyttade till Tynneredsskolan, med det var många som bytte skola
så vi splittrades såklart. Men Tynneredsskolan är helt okej,
har fått nya vänner och sånt.
Även om jag fortfarande saknar grevegård!
Jag själv är en knasig tjej, med mycket humor och nästan alltid ett leende på läpparna.
Jag har även mina dåliga sidor men jag är inte mer än människa.
Jag är trött på folk som sviker eller verkligen anstränger en att bli svartsjuk.
Jag mår illa av sånt, tycker bara det är patetiskt egentligen.
Jag är egentligen bara en vanlig tjej!!
Vill inte få uppmärksamhet av folk jag inte känner eftersom jag är njöd med den jag är.
Sen vet jag förstås inte vad alla andra tycker om mig!
Jag har även många vänner som ställer upp för mig!!
& jag är evigt tacksam för det.
Mina nya vänner har fått mig må bättre än vad jag nånsin gjort egentligen.
Joanna Teiffel, Therese Stjern, Emma Olsson, Charlotte Nilzèn, Carolina Murguia m.m
Mina mål i livet är och har alltid varit att lyckas!
Lyckas med det man älskar, eller lyckas med DEN man älskar.
Om jag tänker så hela livet, vet jag att jag kommer lyckas tillslut!
Jag har ingen pojkvän, jag är inte i behov av någon just nu heller.
Visst känns det ensamt ibland, men kärlek slutar oftast i trassel ändå.
Jag orkar inte med mer trassel nu ändå.
Min mamma & min mormor är mina förebilder!!
Dom ser jag verkligen upp till.
Min mamma därför att hon är världens bästa, hon har lyckas uppfostra
mig & min bror jättebra även fast hon har varit svårt sjuk.
& det är starkt, hon kommer alltid kunna räkna med mig!
Min mormor därför att hon är helt klart den coolaste jag vet.
Hon är världens bästa mormor, får mig alltid att skratta och må bra!
Ja, haha. Detta blev inte ett kort inlägg men jaja.




Kommentarer
Postat av: Joanna

älskar dig, du kan alltid räkna med miiigg! <3

2011-07-20 @ 15:38:35
Postat av: sofia

Du är himla söt & underbar! Kram på dig :)

2011-07-20 @ 16:08:02
URL: http://ssofiiaanna.blogg.se/
Postat av: emma

Du kommer alltid ha mig som en äkta vän, älskar dig!! <3

2011-07-20 @ 18:07:08
URL: http://emmaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Eliiin, älskar dig enormt mycket , glöm inte det! Jag finns om du behöver snacka, saknar dig grymt mycket dessutom :(<33333

Puusss!<3

2011-07-20 @ 20:08:16
URL: http://livetenligtcharliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0