I've learned that life is tough, but I'm tougher

Låg och tänkte lite igår, innan jag somna.
Jag tänkte på det viktigaste i livet.
Många tänker nog att det är familjen, vännerna och yadayada..
Men man kan ha en underbar familj & underbar vänner,
men om man inte är glad och uppskattar det, spelar det ingen roll!
Alla människor förtjänar att vara glada, och må bra.
Alla måste även ta vara på livet, för vi får ingen mer chans att leva det.
Glömma alla regler och ordningar för en stund,
bara lära sig att leva och skita i vad alla andra tycker och tänker.
För tillslut märker dom, vad du gör.
Du lever livet!
För om 20 år kommer du vara mer besviken på vad du inte gjorde,
än vad du gjorde, right?
Ibland känns allt förjävligt, som att inget funkar.
Jag vet, jag har också varit där, många gånger.
Vissa kanske slutar äta, för att dom har komplex över deras kropp.
Vissa kanske börjar skära sig, för att känna smärtan på utsidan ist för insidan.
Men det är ingen lösning på problemen, dudes.
Det är bara ni som vet lösningen ut, ingen kan hjälpa dig med det.
Nästa dag är en ny dag, kämpa vidare bara.
För det kommer bättre tider, alltid!
Om du faller 8 gånger, res dig upp 9 gånger!
Så brukar jag alltid tänka, du kan inte göra nått annat
än vara glad för den du är.
Hoppas ni tog åt dig av detta,
skit i problemen och le :)

Kommentarer
Postat av: Therese

As fin text älskling! <3

2011-09-18 @ 20:29:45
URL: http://lskardejj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0